Sunday, April 28, 2013

Moment.

Hey gais . Sememangnya Chibi sekarang adalah tak cukup gembira lagi . In proses laa untuk lupakan dia and bercuba untuk jadi strong like before . Okay stop , bukan pasal cinta , hati kecewa yang Chibi nak ceritakan disini ye semua . Okay diam diam adik sayang . Shafiq Farhan ? Dengar nama pun dah macam handsome . WOWWWW ! Hahahaha . In realiti ? Bro , jujur gua cakap . Gua je tau . wakakakakaka . Lepas pada break ni Chibi banyak hang dengan dia , lepak dengan dia . So benda ni macam terancang dengan tak je . Ia jadi sesuatu yang mengejut . Ingatkan tanak hang sebab kereta tadak . Okay , Mr. Farhan ni baru saja dapat lesen D . So we're decide nak pulak la jengjalan yang JAUH sikit kan dari seberang perai dengan menunggang tenggiling berkaki empat ni . So here we are . PULAU PINANG .


Okay tengok gambar yang begitu kecemperaan , ehmaigadddd . Hehehe . Serius talk bhai . First time mamat ni bawak . Aku asyik pegang depan je sebab takut . First timeeee k dia bawak perjalanan yang agak jauh ni . So aku dalam hati berserah jela apa nak jadi . Kan ? dengan berbekalkan wira yang miliknya abang aku ni . Kami pun gerak gerakkan kaki ke Penang . Ramai jugak tanya aku dengan Pa'an ada apa apa yang special ke ? Dengan status marriednye dekat fb . Hahahahaha ! serius lawak ampa ni . Aku dengan dia dah macam bradoooooo sistoooooo . It cant be sampai couple . Dey dey podahh ! Memang sapa yang nampak kami keluar sekali ke apa ke kompem cakap couple . Kami memang macam couple . Tapi ? Kami sebenornya sweet besties ever tau . Hang hadoooooo ke Senah ? Tak kan tak kan . So please jealous . Kami sama sama dikecewakan , so kami gunakan kesempatan ini untuk sama sama gembirakan balik hati ni . So dah clear ? okay back to story . Kalau cakap pasai Penang ni kan ? Selalu kalau dah jejak tu mana lagi kan nak pergi . So pergi makan laksa dekat Batu Ferighi . Okay slurppppp habesss lah ! Kenyang. Erkkkkk !


Aummm , nak jugak ayat ni *comel tak Kak Ton dekat atas?* *Bunyi cengkrik* Great ! Respon yang tersangat positif . Hahahahaha . Banyak lagi gambar sebenarnya . Gambar Pa'an pun banyak . Tapi yala kan . Buat apa nak letak gambar dia . Letak yang ada muka aku cukup la . Wakakakakaka . Eh haluuuu ? Blog sape sekarang ni ? Of course la kena muka owner yang lebih . hehehehe . Ooooooooooverrr Kiah . Sorry Pa'an sayang . Jangan marah . Dua tiga hari ni memang banyak masalah . Sangat sangat . Kalau boleh menangis secomel bayi . Dah lama aku buat . Malangnya aku sebenarnya dah TUA and bangka . So , i just keep it on myself . Masalah aku , so better aku letak dalam diri aku . Biar aku sorang je rasa and tahu . Mungkin ada yang tahu . Tu pun sebab aku rasa nak luahkan . Tapi yang rapat jelah tahu dari A hingga lah ke Z


Ohhhhhhhh lupa , teheeeeeeeeeeeeee . Actually , kami tak berdua . Kami bertiga sebenarnya . Let's me introduce dekat semua . Ni la Amer , Ex aku yang aku sayang sangat sangat dulu tu . Sapa yang follow blog aku dari dulu confirm depa tau siapa Amer . Aku tersangat sporting sebenarnya . Aku bukan jenis berdendam . Kalau ye pun berdendam , dendam aku tu tak lama pun . Kejap je nanti baik lah . Bila dah hilang dendam tu . Haaa , automatik aku akan lupakan apa yang orang tu dah buat dekat aku . Senang kan aku ? Simple pimple je Jahhh . Makin lama tinggai sekolah , aku dah dapat feel makin terok penulisan aku . hahahahaha . Mohon kembalikan BM saya yang dulu . 


Soo , lepas pada Batu Ferighi . Kami terjah pulak Bukit Bendera . Kira kira sampai pun agak lewat la . Dalam pukul 8malam macam tu . Raya Cina lepas baru je datang sini . Yeah yeah , dengan Achik and Kakak aku . Ser . Ok stop touching . Tunggu train , bila dah boleh naik duduk senyap sebab kalau gerak sana sini kang pening . hehe . Soo duduk diam diam . Sampai je puncak teros keluar and say ' Wowwwww ' serius wey , ampa kena pi time malam . Tersangat cantik cahaya dekat Pulau Pinang . And automatik hilang segala serabut yang ada dekat kepala ni . Serius serius . Nanti kalau nak pegi , aku akan pilih malam . Orang pun tak ramai . So sangat tenang rasa . Duduk sambil layan suasana pemandangan waktu malam Pulau Pinang dengan lightingnya dengan angin sepoi sepoi sejuknye . Fuh fuh . Tenang sangat sangat . So ticket price untuk dewasa murah je rm8 . Kena tunjuk ur ic first laa . Bangla rm30 . opss . lalalalalala . So diatas tu gambar wa dengan ex wa tgh tangkap feeling teringat masa cinta dulu . Wakakakaka . *ok ini tipu*


Last gambar . Haha . Lepas pada tu kami gerak ke Persiaran Gurney . Ingat nak ambil suasana angin pantai lah pulak kan ? sayangnya pantainye surut dan tak kelihatan . So we're decide gerak ke Padang Kota Lama . Yes , best place ever yang ada dekat Penang . Kami makan ringan je then lepak dekat padang dataran dekat padang kota jugak macam gambar aku tengah teropong diatas tu . So lepas tu pusing dalam kereta je . Pergi RR Bagan sama tengok Mat Rempit race . Whatthahell ? Lalalalala . Penang ni biasa ja , kalau dah kata duduk Penang ni . Confirm la selalu jugak kan lepak sana . So , semua tempat dah pernah pergi . Gambar ? banyak sangat . Dan saya juga tersangatlah malas untuk upload kesemuanya . Hahaha . Okay BW semua , apa yang Chibi nak tekankan disini ye anak anak . Chibi just nak cakap THANKS to Allah for everything . Allah mungkin tarik bahagia Chibi dengan Achik dulu . Tapi Allah bagi bahagia cara lain pulak iaitu bahagia Chibi dengan kengkawan . Sangat menghargai semua ni . Kalau Allah tak duga semua ni memang sampai bila bila Chibi akan weak . Jyeah hati ni memang tengah letih . Sangat sangat letih . Maybe its time for me , to take a new breath . Banyak orang tanya apa perancangan belajar chibi lepas ni . Chibi pun taktahu lagi macam mana . Tapi yang pastinya Chibi akan terus kutip ilmu . Selagi boleh Chibi kutip . Chibi hanya berharap Chibi dapat sambung perfileman , teater , komunikasi . Sebab Chibi minat sangat bahagian tu . Sooo gais sebenarnya takda apa sangatlah yang menarik pasal post kali ni . Saja nak cerita , tentang hari hari yang aku jalani tanpa si dia yang aku sedang cuba untuk lupakan . Single tolong sorok aku lama sikit *suara merayu* Bagi hilang ini sakit dulu . Move on move on ! hehehehehe , that's all for today . Assalamualaikum :')


Awak suka POST ini ? LIKE lah ♥

No comments:

Post a Comment

Hai awak yang COMEL ! Dah baca kan POST kite ? Tak salah kan kalau awak ringan ringankan jari menaip satu dua KOMEN . Boleh kan kan ? TERIMAKASIH :)