Thursday, April 14, 2011

' KITE JUMPE DI SYURGA YEW SAYANG '

Aku Daniel, lebih familiar dgn gelaran Dany. Umur 16 tahun. Sejak papa aku meninggal kemalangan. Aku tepaksa la tinggal dengan mak sedara[akak mama aku] aku dekat kampung. Hidup kampung dengan bandar memang berbeza. Mama aku pulak dah lame tinggalkan aku, sejak aku kecil lagi. Meninggal sebab barah otak. Kesian aku. Rutin harian aku, balik sekolah, makan, internet, ermm,.. memang membosankan. sepupu pulak pompuan, lagi la aku ta minat nk berkwn. Betegur pun jrang, nikan pulak nk berborak. Simpang la. Hari tu, aku lepak2 dkat pondok depan umah mk sedare aku. Bertemankan laptop dan broadband aku. Mcm selalu aku buat. Internet... beberape second kemudian, ak denga suare sepupu aku ngah borak. Malas aku nak amek tahu dengan siape dy berborak. So, ak terus dengan kerja aku. Jarang aku borak dengan budak2 kampung. Diowang kate ak kerek, berlagak kaye, perasan macho, paling ta tahan kate aku bajet market. HUH ! masalah betul larh. Jun [sepupu aku] datang dekat aku. Dia kenalkan aku dengan kwn dia. Giler ! pehal lak dia nk kenalkan aku dengan budak nyh. Aku dengan muke yg giler ta berminat nk kenal nyh pun, pandang la muke budak tuh. tibe2 ! Ya Allah ! comel nyew budak nyh ! jntong ak degup laju gile. pehal lak ny ? spanjang ak stay kat banda ta pena ak rase cmnie bile tgowk sorang pompuan selain Maya[ex aku].

Nama dia Tina. Ntah nape, sejak hari tuh aku asyik tingatkan dia. ermm.. steady2. mcm biasa lah. Pgi2 lagi Jun da ketuk pintu bilek aku. Kecoh betul minah nyh. Aku mandi, then, aku solat Subuh. Ciap2 nk g skolah. Style aku rmbut pacak, bju skolah maw bersih. Aku g sekolah naik motor. Nasib motor aku nyh, aku bawa skali tnggal kampung. ermm...berbekalkan lesen ak yang baru L nyh. Aku un pegi la sekolah. Mase nk park moto tuh. Mate aku cpat jew ushar budak kemarin, Tina . Alahai, cute giler dy. Tina tertgok aku., cpat2 aku buat2 nk tongkat motor . HUH ! nasib dia ta perasan. Aku tgok kelas aku pun takdew selera. Masew ak nk ltak buku teks ak dlm perut meja tuh, adew satu sampul warne biru. pelik towl . Manew dtg smpul nyh ? Jelas tertera yg smpul surat tuh utk aku. Balik jpg la ak buka. HUHU. Awl2 kelas ckgu da masuk. Aku nmpk Tina. Dia ikut jew ckgu kelas aku tuh. Rupenyew ! dia jugak budak baru dkat sni. Dia satu kelas dengan aku. Tak tahu nape. Aku hepi giler bile dpt tahu dia satu kelas dengan aku. Cikgu tmpatkan dia depan aku. Betul2 depan aku. Aku dengar Hafis[budak sebelah aku] puji yg Tina comel. Jeles jugak aku time tuh.

Bile rehat, tibe2 aku rase nk pegi kantin. aku pown jalan lah sorang2 g kantin. Tgh ak jlan tuh, adew sorang budak pnggil aku. Junior upewnye, budak form 2. Dia gtao ak, ak hencem . HAHA . kelakar giler budk nyh. then, dy ckp agie yg kwn dy nk berkenalan dengan aku. Aku senyum jew la. Tak tahu nk buat apew. Budak tu pun jlan pegi. Ta rase lapar plak. Aku duduk jew kat kantin smbil tgowk budak2 sekolah nyh. Mcm2 riaksi. Aku terpndang Jun yg tgh bwk pinggan yg berisikn nasi lmak. Tibe2 Jun datang dduk sebelah aku. bebrape minit pastuh, Tina pulak dduk depan aku. ades ! malu giler aku time tuh. Jun pulak bkak citew sal ak dekat Tina. Jun ckp aku baek. HAHA . merah twoz muke aku, Aduih ! aku tgok Tina senyum jew. HUH ! comel nyew kaw Tina. Loceng sekolah bunyi. Aku gtao Jun yg ak ade hal sket dalam kelas, then , aku mntak diri. sempat jugak aku senyum pade Tina. Tina balas senyuman aku.waduh2 ! cair IMAN aku.

Sampai jew kat rumah. Aku terus masuk bilik. Baring2 ats katil, Tina yg aku bayangkan. Teringin cgt aku nk tegur dia. Kalau aku tegur dia nk kew dia tegu aku balek.Tgowk care dia pun mcm segan jew dgn aku. Ermm.. aku amek beg aku, smentare nk tggu Mak sedare aku masak, baek aku siapkn homework aku. Aku tercapai sampul biru yg dekat sekolah tadi. aku pun buke la nk tgowk jugak ape isinya. Adew sepucuk surat siap dengan simbol LOVE lagi kat bawh. HAHA.

Kepada Abg Daniel a.k.a Dany. tujuan saya menghantar surat ini adalah cuma hendak berkenalan dengan abg sahaja. Tidak mengapa kalau abg tidak sudi, tetapi ia amat la menghampakan saya. Identiti saya terpasa saya rahsiakan. saya takut kalau saya memberitahu siapa saya, abg tidak sudi berkenalan dengan saya. Yang boleh abg tahu, saya adalah murid dari tingkatan 2. Semenjak abg sekolah disini, saya selalu tengok abg dari jauh. Abg hensem sangat, kulit pula putih macam org putih. Saya pasti Abg mesti ramai peminat kan ? tapi kenapa saya selalu tengok abg sorang2 saja. abg tak ada kwn ke ? apa2 pun, saya sangat berminat untuk mengenali abg dengan lebih dekat. Harap sangat abg terima surat ini sbagai tanda mula perkenalan kita.
 -peminat rahsia- <3 <3 <3

HAHA ! nk pecah perut aku bace surat budak ni. Dah lame aku ta ketawe sekuat nyh . HAHA ! benti jap fikir sal budak tuh. wlaupun mulut aku still senyum tgowk surat tuh. Aku simpan surat tu dalam laci meja belajar aku. Aku tercapai gamba aku dengan Maya mase Hang dulu. Rindu pulak aku dekat dia, dia memang cntik, pndai bergaye, tapy syg dia ta pndai nk jage hati aku dan dia juge ta semanis Tina yg bertudung tuh. Bnyk perbezaan Maya dengan Tina. Teringat Maya, teringat pulak dkt kwn2 aku yg dekat banda tuh. dulu selalu la kiteowng hang. Tuh pun lepak2 kat Mall. ermm...Apew la an aktiviti diowang mase aku takdew nyh. Dulu aku tadew larh sesenyap nyh. Dulu aku happening, bnyk ckp, sporting, dan bnyk lagi larh. Sejak arwah papa meninggal dan kene pos stay kampung nyh larh ak start jdy pendiam. Mngkin effect kehilangn arwah papa kowt. Sbab aku rpat giler denga arwah. Sampaikn mse dpt tahu arwah meninggal pun aku pngsan. Sedih towl bile tingatkan papa.

HUH ! aku nekad ! aku nk tegur Tina hari nie. ape nk jdi, jadi larh. Sampai jew kat sekolah ak cpat2 paking moto. Then, twoz g kelas. Aku tgok Tina tgh borak2 nan Jun, rapat betul dia dengan Jun. Segan larh aku kalau Jun tahu niat aku. Biar dulu larh. Time rehat aku tgowk Tina ta kuar rehat. PELUANG . HAHA . Aku dduk tmpat aku. Tina senyum jew dkat aku. "ta pegi rehat kew ?" alamak ! tetibew lak kua dri mlut nyh. HEHE . alang2 terlepas nyh. aku pun troz g dduk depan Tina. ha ! kan senang. fuh ! kalo tgok betul2 budak nyh. Memang comel ! "ta la awk, saye ta lapa la". alahai...cute giler suare dia. Tnpa malu2 lagi, ak troz kasi tahu dia yg aku nk bekenalan dengan dia. Hepi gile ! bile dia terime salam perkenalan aku tuh ! HEHE .

Sejak hari tuh, kami troz rapat. Mcm isi dengan kuku. Jun pun da tahu yg aku dengan Tina makin rapat. Dia uke jewp. Kiteorg troz rapat. Rapat cgt2. Selalu study sekali. Hubungan kami sbgai teman yg rapat nyh ta mnjdy buah mulut org sbb kehadiran Jun. Satu sekolah tahu aku dengan Jun sepupu. Dimana aku dan Tina, disitu jugaklah ade Jun. Dekat rumah pulak aku makin rapat dengan Jun. Aku da ta senyap cm dulu. Satu hari tuh, aku kasi tahu Jun yg aku suke kan Tina. Jun gtao aku. kalau sukew gtao la Tina. Aku segan larh nk gtao Tina. Takowt kalau2 Tina tolak cinta aku. Ptg tuh kami study sekali dekat pondok yg aku selalu lepak dulu. Jun adew skalie, depan Jun jugak aku kasi tao Tina yg aku suke kan dia. Merah muke aku, sejuk tgn aku. Tina ckp kasi dia mase. HUH ! ssah nyew dia nyh. Malam tuh, Tina anta mcj. Degup gk hati aku nk bacew mcj dia. Dia gtao yg dia trima cinta aku, dia kasi tao jugak yg dia pun turut cintakan aku msew first time kami kenal dulu. Gembire tak terkate.

Aku rase aku la insan paling bertuah dlm dunia nyh. Dlm hidup aku, aku dh hilang Mama, Maya, dan Papa. Aku harap cgt aku ta hilang Tina. Sejak kapel nyh, aku pnggil Tina Baby. Sbb dy cute mcm Baby, aku pnggil la dia Baby. HAHA. Tiap2 malam sebelum tido, dia akan anta mcj "Baby nk B tao yg Baby syg B cgt3" dan aku akn balas " B nk Baby tahu yg Baby tu nyawe B, tnpe Baby B ta bley idop taw" HUHU. Bile nk tdo, msty kmi akn mcj mcm tuh. Psal peminat rahsia aku tuh. HAHA . Aku uat dia sbgai adik ankat aku. Jadi larh . toink !

Beberape bulan kemudian, aku dpt tahu yg aku kene balek banda tnggal dengan Mak Su aku[adik arwah Papa aku]. Aku ta rpat cgt dngan famili mama aku mcm mnew aku rapat dengan famili papa aku. Mase aku kene tnggal dengan Mak Jun nyh, Mak Su aku nyh stdy overseas. Skrang dia da balek, aku kena larh tnggal dngan dia coz papa aku wasiatkn dia yg jge aku. ermm...sedih gile nk tnggalkn kmpung nyh. walupon takdew kwn yg nk kwn dengan aku. Tapi aku ta sanggop nk tnggalkn Tina dan Jun. Mak Su aku mtak aku pack brang2 aku. Katenye esok jugak dia akn amek aku. Aku akan stay balek dkat rumah bnglo papa aku tuh merangkap rumah yg aku duduk dlu la. Bile fikir psal kwn2 aku, memang seronok la nk balek banda. Tapi bile tngatkan Tina, aku lebih rela tnggal dekat kampung. "Baby ta snggop nk pisah dengan B" kedengaran suare Tina di corong fown aku dengan suare yg serak nanges. Sayu aku denga suare dia. Tibe2 berderai air mate aku. Aku terdiam, ta mampu meluahkn kata2. Aku terlalu sygkn dia. Syg aku pada Maya pun ta mcm nyh.

Da dekat sebulan aku tnggal kampung tuh. Tina lak jrang cntct aku skrang. Sibuk kowt. Bila di banda hidup aku dengan kwn2 aku. Sane sini sume kwn. Mase hang hari tu, Aku ta tahu plak yg Maya ikowt skali. Terkejut jugak aku. Maya mantain cantik dri dlu, tapi cntik lagi Tina aku. HAHA. rindu gile aku kat Tina. Apew khabar dia eh ? Aku jaoh jap dri kengkwn aku. Aku try cntct Tina. Arghh ! ta dpt plak. bnyk kali aku try tpi ttap ta dpt. Aku cl Jun. pun ta dpt . pehal nan diowng nyh . Sje nk jaoh dri dari ak kew ? kew dh lupew dkat aku ? ntah npew. spnjang at Mall ak jdi mcm tak adew mood. Risaukn psal Tina. Balek rumah aku bkak laptop aku, tepapar wajah Tina dkat screen laptop aku. Ya Allah ! rindunyew aku dkat kaw !

Seda2 da pagi. Aku tetido upenyewp kemarin. Dengan laptop ta ttop. Apew arh aku nyh. pening giler kepale aku. Aku amek fown tgowk missedcall dari Jun. Bnyk kali. Letih cgt kowt kmarin cmpy ta prasan. Jun call lagi. Aku twoz ankat. Terkejut jugak la aku bila denga suare dia yg sebak nanges. Ya Allah !!!!!!! luruh jntong aku !! bile denga Jun gtao aku yg Tina da takdew. Suare ak troz sebak. Air mata aku berderai ta henti2. Jun kasi tao yg selame nyh fown Tina rosak. Jun pula jrang jumpe Tina sbab fokus pade SPM dia. Pgi tuh jugak aku balewk kmpung dengan pemandu peribadi papa aku. Sampai jew kat rumah Tina. Jun cpat dptkn aku. Mkew Jun lesu ta bermaya sbb terlalu bnyk menangis. Ta dpt aku tahan air mata bila lihat jenazah Tina terbaring di ruang tamu rumah. Aku hanya mampu berdiri bertmankn air mata. Bertmbah duka, apabila Jun menarik aku utk melihat wajah Tina buat kali yg terakhir. Terduduk aku apabila melihat wajah Tina yg tidak seperti Tina dahulu. Wajahnya hancur, masih ada kesan darah dan luka. Ya Allah ! besar sungguh dugaan kaw terhadap aku !

Pemandu peribadi papa cuba membangonkan aku. Namun, aku tidak bermaya. Ibrat aku lumpuh tidak berkaki. Aku disandarkn pada dinding. Berlinang air mata aku. Ingatan aku kembali bersama kenangan yg aku lalui bersama Tina. Kasih aku pada Tina ta pernh gugur. Ku lihat Jun yg turut sebak melihat aku. Jun cuba tenangkn aku. Jun sempat mnghulurkan sampul berwarna merah hati kepada aku. Aku cpat2 membukanya.

Buat sayangku Daniel,
           Assalamualaikum,
Daniel, Tina rindukan Daniel. Maaf sbb Tina ta gunewkn simbol Baby dan B. Terdetik d hatie nk pnggil syang Tina nyh dengan nama dia yg indah seperti orgnye. HEHE. Tina tercgt rindukan Daniel. Bile kite dpt jumpe ? fown Tina rosak la Daniel. Sorie cgt ta dpt contct Daniel. Lagipun, Tina sibuk larh dengan exam kat sekolah. Nk pnjam henfon Jun. Dy pulak tgh sbowk dgan SPM dy. Jadi Tina tak nak larh ganggu dy.
             Ahmad Daniel,
Sorry taw kalau Tina ckp cmnie. Jgn mrah eh. Nty hilang hensem Daniel Tina nyh. 'Kite Jumpe di Syurge yew sayang'. Tina tao Daniel mrah kalau Tina ckp psal mati nyh. Tapi Tina rase cgt3 msew Tina da smpai. Tina tuliz surat nie sbb Tina rasew yg Tina ta sempat da nk jumpe Daniel. Tina takowt kalau ta sempat.
             Daniel sayang,
Bnyk agie sebenarnya Tina nk kasi tao, tapi ta sempat la. Tina kena kuar kejap. Nk g rumah mk sedare. HEHE. di sini, Tina sertakn sekeping gamba. Yg gunew hnfown Tina dulu Daniel ta smpat tgowk kn ? nasib Tina cpat cuci. Smpat jugak la Daniel tgowk Tina buat kali terakhir. Opsss ! sorie sayang. Janjie ta ckp dah. SALAm......

MIA HARTINA BT KAMARUL

Aku ambil gmbar yg dimaksodkn Tina. Itulah kenangan terakhir kami bersama. Deraian air mata masih tak berhenti. Semakin sebak melihat senyuman Tina yg amat aku rindui itu. Surat itu Tina tuliz ptg kemarin. sebelum dia pergi menemui Illahi. Aku kembali kehilangan org yg aku sayang. Jasa terakhir aku pada Tina, hanya dengan mngangkat keranda Tina ke tanah perkuburan. Berderai lagi air mata aku . Menangis tanpa ada segan silu. Melihat Tina disemadikan di Tanah perkuburan amat perit bagi aku. Pemergian Tina bkan merupakn noktah terakhir perhubungan kami. CINTA aku ttap pada dia. Biar jasadnya tiada di alam nyata tetapi cinta nya subur di hati aku. Benar katamu sayang 'KITA JUMPA DI SYURGA' .



*100% original karya EC sndri :)
*sorie kalo ta mnyentuh .
*khas buad dea yg EC shayangg :(
Awak suka POST ini ? LIKE lah ♥

No comments:

Post a Comment

Hai awak yang COMEL ! Dah baca kan POST kite ? Tak salah kan kalau awak ringan ringankan jari menaip satu dua KOMEN . Boleh kan kan ? TERIMAKASIH :)